Az Aldi vásárlói Magyarországon is jól ismerik azt az egyszerű, de praktikus módszert, amivel egy 100 forintos érmével kioldhatják a bevásárlókocsit, majd a vásárlás után, mielőtt távoznának, saját vásárlásaikat szatyorba pakolják.
Az Aldi áruházláncot sokan választják a gyors és hatékony bevásárlási élmény miatt, de ez a folyamat stresszes is lehet. Először is, a bevásárlókocsival való belépés az üzletbe azonnal magával hoz egyfajta nyüzsgést, hiszen a vásárlók igyekeznek a legjobb árú termékeket kiválasztani, miközben próbálnak ügyelni arra, hogy ne akadályozzák egymást. A polcokról való gyors válogatás és a kocsi megtöltése már önmagában is feszültté teheti a hangulatot.
A bevásárlás után következik a sorban állás a pénztárnál, ami szintén stresszfaktor lehet. Ebben az időszakban a vásárlóknak szembe kell nézniük azzal, hogy valószínűleg hosszú ideig kell várakozniuk, miközben körülöttük az emberek türelmetlenül állnak, és mindenki igyekszik minél előbb sorra kerülni.
Amikor végre elérkezik a sor a pénztárhoz, az ott dolgozó pénztáros gyorsasága újabb kihívást jelent. Az Aldiban a pénztárosok híresek arról, hogy rendkívüli gyorsasággal húzzák le az árucikkeket a vonalkódolvasón, ami azt jelenti, hogy a vásárlóknak nagyon gyorsan kell reagálniuk, hogy elkapják és újra bepakolják őket. Ez a folyamat, bár hatékony, gyakran túl gyorsnak tűnhet, és könnyen okozhat stresszt, különösen, ha a vásárló próbálja követni a pénztáros tempóját, miközben még a táskákat is rendezgeti.
Nos, Chicagoban Aurorában található Aldi azonban egy új, csúcstechnológiás, pénztár nélküli vásárlási élményt kínál az ALDIgo bevezetésével.
Az ALDIgo, az üzletláncnak a Grabangóval együttműködve megvalósított élvonalbeli innovációja már működik az Illinois állambeli Aurorában. A rendszer a Payments Dive beszámolója szerint lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy úgy vásároljanak, ahogyan szoktak. A fejlett számítógépes látáskamerákkal és mennyezetre szerelt szkennerekkel felszerelt ALDIgo aprólékos nyilvántartást vezet a kosárba helyezett összes termékről.
Nincsenek pénztári sorok, pénztárosok vagy szkennerek. Ehelyett a vásárlók egyszerűen használhatják hitel- vagy bankkártyájukat, vagy a még egyszerűbb élmény érdekében előre letölthetik a Grabango alkalmazást, hogy QR-kóddal fizethessenek. Az alkalmazás támogatja a különböző fizetési módokat, köztük az Apple Payt, és hamarosan elérhetővé válhat a Google Pay opció is.
És igen, a vásárlóknak továbbra is maguknak kell bezacskózniuk az élelmiszereiket. A Grabango nem tud mindent megcsinálni.
"Az ALDIgo elindítása kulcsfontosságú pillanat az élelmiszeripar számára" - mondta Will Glaser, a Grabango alapítója és vezérigazgatója egy nyilatkozatban.
"Bár nagyobb kihívást jelentett, fontos volt számunkra, hogy ezt a technológiát egy tipikus üzletben indítsuk el, és ne egy kifejezetten nekünk építettben. Az Aldi a világ egyik leginnovatívabb kiskereskedője, és megtiszteltetés számunkra, hogy partnerük lehetünk abban, hogy a vásárlóiknak egy izgalmas új módot kínáljunk a vásárlásra."
Egy blogbejegyzésben az Amazon azt írta, hogy a vásárlók nagyra értékelik, hogy a Just Walk Out opciót akkor, amikor "'küldetésvezérelt' bevásárlótúrán vannak, és viszonylag kevés terméket vásárolnak gyorsan".
De a nagyobb szupermarketekben való kiruccanásokhoz - az olyanokhoz, amelyekhez listát készít az ember - a vállalat szerint a vásárlók inkább a "Dash Cart"-ot használják, amely továbbra is nyomon követi az összes vásárlásukat, de van egy képernyő is a kosárban, amely megjeleníti mindannak a költségét, amit a kosárba tettek.
"A vásárlók azt szeretnék, hogy a vásárlási útjuk során valós időben kezelhessék a költségvetésüket, beleértve a termékek mérlegelését és a költségek megértését, még a fizetés előtt" - írta az Amazon. "Itt jön a képbe a Dash Cart. Ha élelmiszerről van szó, a vásárlóknak általában sok élelmiszerre (és egy kosárra, amibe beletehetik) van szükségük, miközben a családi költségvetésre is ügyelnek"."
A kijelentkezéshez a vásárlók egy speciális Dash Cart sávon tolják át a bevásárlókocsit, és a blokkot e-mailben kapják meg. Az Amazon Dash Carts-t jelenleg az Amazon Fresh üzletekben és néhány Whole Foods Marketben vezetik be.
Az Aldi szóvivője és egy bizonyos Glaser is elutasították, hogy az USA Today újságíróinak bővebb információt adjanak arról, hogy az ALDIgo platform terjeszkedik-e további helyszínekre.