A Tesco négy évvel ezelőtt olyan helyzetet szimulált, amelyben a cég Welwyn Garden City-ben működő központja teljesen leáll. Akkor ezt a gyakorlatot – számolt be a Napi.hu– sokan nevetségesnek és extrémnek tartották - mondta Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója a Guardian brit lapnak.
A járvány felül is írta a normális munkarendet: az elmúlt másfél hónapban a Tesco Hertfordshire megyében található bázisán a szokásos 6500 munkavállaló helyett kevesebb mint harmincan dolgoztak, közülük az egyik a vezérigazgató.
Az „ítéletnapi" gyakorlatnak köszönhetően a Tesco dolgozóinak már volt forgatókönyvük arra, hogy mit kell tenni extrém helyzetben. Januárban azon dolgoztak, hogy a nem élelmiszereket ne befolyásolja a kínai járvány kitörése, a hónap végén pedig egy válságkezelő csoport napi üléseket tartott.
Folyamatos maradhat a vevők áramlása
Lewis szerint az élelmiszeripar mára összeszedte magát a pánikvásárlás okozta sokkhatás után. Akkor ugyanis a vezérigazgató szerint az emberek öt napig minden egyes napon annyit vásároltak, mint a karácsonyi időszak legforgalmasabbján. Ez általában december 23-ra esik, amire az áruház készül. A vírus miatt azonban öt ilyen napjuk volt, és semmi esély nem volt a felkészülésre. Bizonyos termékkategóriákban 7 hét forgalmát bonyolították öt vagy hat nap alatt.Ma már néhány kivételtől eltekintve nincs hiány a termékekből, de a Tesco első embere szerint a vásárlási szokások drámaian megváltoztak. A nagy hétvégi bevásárlási rohamok helyett folyamatos a vevők áramlása hét közben. Az eddigi 3-4 üzlet meglátogatása helyett a többség ritkán megy több boltba, azaz igyekeznek egy helyen letudni a vásárlást, és hetente egyszer feltölteni a kamrát. A május 3-át megelőző héten a tranzakciók száma ugyan 48 százalékkal csökkent, de a kosárméret (egy vásárlás átlagos értéke) több mint a duplájára nőtt, ami azt mutatja, hogy az emberek többsége hetente egyszer vásárol.
Forrás: Azénpénzem/Napi