A mai társadalom egyik fő célja a műanyag fogyasztás csökkentése és az emberek felvilágosítása a jelenleg szembesülő környezeti és globális változásokról és problémákról.
Annak ellenére, hogy sokan úgy gondolják, hogy az újrahasznosítás megoldja a problémát, és folytatják a műanyag használatát, amely néhány ázsia szupermarketben történik az valójában ennek teljes ellentéte. 2013-ban csak az Egyesült Államokban 254 millió tonna hulladékot állítottak elő, és csak körülbelül 30% -át újrahasznosították. Ez azt jelenti, hogy a többi egy hulladéklerakóba került, és akár 1000 évig is ott fog maradni, mérgező gázt képezve, szennyezi a földet, sőt még az óceánokban hatalmas károkat okoz.
A pozitív változás elindítása érdekében az ázsiai szupermarketek már leveleket használnak zöldségek csomagolására.
Az ilyen típusú csomagolás nemcsak költséghatékony, hanem olyan sok műanyagot takarít meg, amelyet egyébként újrahasznosítanának, vagy hulladéklerakóba kerülne
A közelmúltban Kína befejezte a szemét importálását az egész világból, és csak a saját hulladék újrahasznosítására koncentrál. Ezt megelőzően a világ hulladékának több mint 30% -a kerül Kínába. Az ázsiai országok, köztük Vietnam és Thaiföld, új módszereket keresnek a műanyag hulladék csökkentése érdekében. Ez szilárd talaj lett az új üzleti ötletek számára. Az egyik ötlet az áruk csomagolásának új, környezetbarát módja volt a műanyag csomagolás elkerülése révén.
A Perfect Homes Chiangmai ilyen típusú csomagolásról szóló kampánya hatalmas siker lett.
Egy vásárló készített néhány képet, amelyet a Rimping Supermarket nevű szupermarket használ. Nem gondolták, hogy a világ minden táján imádni fogják ezt az ötletet, és vírus szerűen terjedni fog az interneten. "Csak beugrottunk, hogy beszerezzünk néhány dolgot. Amikor észrevettem a banánlevélbe csomagolt zöldséget, hihetetlenül megtetszett az ötlet megmutattam a feleségemnek is, aki szintén nem hitt a szemének."-mondta későbbTöbb mint millió megtekintés és több mint tízezer megosztás révén az ötlet olyasmi lett, amely ösztönözheti a szupermarketeket az ötlet továbbfejlesztésére és szélesebb körű használatára.
Remélhetőleg mi emberek és ezzel a nagyvállalatok is jobban kezdik megérteni azt a szörnyű állapotot, amelyen a bolygónk keresztül megy és hasonló ötletekkel hozzájárulunk, hogy egy élhetőbb környezetet biztosítsunk magunk és a jövő társadalmának.
Mit gondolsz, el fog terjedni szélesebb körben a kezdeményezés?
Ha tetszik az ötlet kérjük oszd meg Facebookon és mondd el a véleményed a témáról!