Egy vadonatúj orosz kereskedelmi hálózat léphet be a magyar piacra. A Mere, egy orosz alapú diszkont áruházlánc, bejelentette szándékát, hogy hamarosan megkezdi tevékenységét Magyarországon.
A következő három évben tervük szerint 200 boltot nyitnak meg, céljuk pedig, hogy évi 700 millió eurós forgalmat generáljanak a helyi piacon.
A 2009-ben alapított Mere kiskereskedelmi lánc, amely Oroszországban Szvetofor néven is ismert, már húsznál több országban van jelen, beleértve számos európai nemzetet is. Jelenlétük kiterjed Romániára és Szerbiára is.
A haszon.hu információi szerint egy februárban kiküldött e-mailből derült ki, hogy a Mere szupermarket lánc most bővíteni fogja európai tevékenységét Magyarországgal. A portál szerint a kommunikáció célja potenciális üzleti partnerek bevonása volt, részletezve, hogy a terv szerint a következő évben húsz új üzletet nyitnak a fővárosban és annak környékén, míg a következő három év során a magyarországi üzletek száma eléri a 200-at, a cél pedig a 700 millió eurós forgalom elérése.
A Mere, hasonlóan más hard diszkont áruházláncokhoz, mint az Aldi vagy a Lidl, rendkívül kedvező árakon kínálja termékeit. Az üzletek egyszerű, letisztult berendezését említve, a termékeket dobozokban és raklapokon helyezik el a vásárlók számára.
A kedvező árazásra utaló ígéretet az említett levélben is megfogalmazták, kijelentve, hogy az áraik a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabbak lesznek, ami a gyártókkal való közvetlen kapcsolatoknak, a szigorú költségellenőrzésnek és a minimális kereskedelmi felárnak köszönhető.
A vevők között elsősorban az átlagos vagy annál kisebb jövedelmű családokat célozzák meg, akik tervezetten vásárolnak, és hetente egy-két alkalommal látogatják meg az áruházakat. A kínálat körülbelül 1500 termékből áll majd, beleértve élelmiszereket, italokat, iparcikkeket és háztartási vegyi árukat, saját márkás termékekkel együtt.
A terjeszkedési törekvéseiket az orosz–ukrán konfliktus hátráltatta, 2022-ben például Szlovákiában terveztek nyitni, de a terveket az invázió miatt fel kellett adniuk.
A szankciók és ellátási problémák miatt az áruházlánc kénytelen volt bezárni több nyugat-európai boltját, bár Belgiumban a MyPrice márkanév alatt újranyitottak. A Lebensmittel Zeitung információi szerint a diszkontlánc a jövőben Kelet-Európára összpontosít, ahol a kiskereskedelmi piac töredezettebb és az ellátás gördülékenyebb.
Ez a kelet-európai piacra való összpontosítás jelenik meg a magyarországi terjeszkedési tervben is, amelyet a korábban említett levél vázolt.