A Lidl Magyarország legújabb kezdeményezésével jelentős változást hoz a vegán termékek piacán. A vállalat bejelentette, hogy januártól kezdve jelentősen csökkenti sajátmárkás Vemondo termékcsaládjának árait. Ez a lépés egyenlő esélyt teremt a vegán és nem vegán termékek között, mivel a Vemondo termékek ára mostantól megegyezik az állati eredetű termékekével.
Ez a változás része a Lidl fenntarthatósági törekvéseinek, amely a társadalom szélesebb rétegei számára kívánja elérhetővé tenni a tudatos és környezetbarát életmódot. Az árcsökkenés érinti a vegán termékek közül a burgert, lasagnet, toastsonkát, szendvicsfeltéteket, pizzát, sajtokat, joghurtot, zabitalt, zabtejszínt, és további növényi alapú termékeket. A Lidl célja, hogy jelentősen bővítse vegán és vegetáriánus termékkínálatát, így támogatva a fenntartható fogyasztást.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője kiemelte, hogy a döntés hátterében a fenntartható és tudatos táplálkozás népszerűsítése áll. A vegán alternatívák korábban jellemzően magasabb áron voltak elérhetőek, azonban a Lidl most egyedülálló lépéssel szünteti meg ezt az árkülönbséget, így ösztönözve a fogyasztókat a fenntarthatóbb élelmiszerválasztásra.
A Lidl 2020-ban indította el Vemondo márkáját, amely a vegán speciális igényeire fókuszál. A vállalat tapasztalatai szerint egyre növekvő kereslet mutatkozik Magyarországon a vegán termékek iránt. Az új árstratégiával a Lidl nem csak a meglévő vegán vásárlókat kívánja támogatni, hanem azokat is, akik esetleg még csak most ismerkednek a növényi alapú táplálkozással.
Ez az árcsökkentés nemcsak a vásárlók számára jelent előnyt, hanem a környezetvédelmi szempontokat is előtérbe helyezi. A Lidl elkötelezett amellett, hogy a fenntartható és környezetbarát termékek széles körű elérhetőségét biztosítsa. Az áruházlánc emellett rendszeresen indít tematikus akciós heteket, amelyekkel a vegán, vegetáriánus és alternatív táplálkozási lehetőségeket népszerűsíti.
A Lidl ezzel a lépéssel úttörő szerepet vállal a magyarországi élelmiszer-kiskereskedelemben, amivel nemcsak a vegán életmódot követők, hanem minden tudatos vásárló számára kedvező lehetőségeket teremt. A vállalat reményei szerint a kedvezőbb árak és a szélesebb termékválaszték hozzájárulnak a fenntartható fogyasztás népszerűsítéséhez, és ösztönzik a fogyasztókat a környezettudatos döntések meghozatalára.