A magyar kiskereskedelmi piac hamarosan egy új, erőteljes versenytárssal gazdagodik. Az orosz Mere diszkontlánc 2024-ben tervezi megnyitni első üzleteit Magyarországon, kezdetben Budapesten és az agglomerációban. Az első év során 20 bolt megnyitását tervezik, majd három éven belül összesen 200 üzletet kívánnak létrehozni az országban.
A Mere üzletei az úgynevezett „hard diszkont” kategóriába tartoznak, amely rendkívül alacsony árakat ígér a vásárlóknak. A cég ígérete szerint áraik körülbelül 20%-kal lesznek alacsonyabbak, mint a már jelen lévő Aldi és Lidl üzletek árai. Ez a gyártókkal való közvetlen együttműködés, a szigorú költségellenőrzés és a minimális kereskedelmi felár eredménye.
Miért választhatja a Mere-t a vásárló?
A Mere üzletek minimalista kialakításúak lesznek: az árukat dobozokban és raklapokon kínálják, ami jelentős költségmegtakarítást tesz lehetővé. Az alacsony árak mellett a bolt kínálata is figyelemre méltó lesz, körülbelül 1500 különböző cikket árulnak majd, beleértve élelmiszereket, italokat, iparcikkeket és háztartási vegyi árukat. Emellett saját márkás termékek is helyet kapnak a polcokon.
Az orosz Mere belépése a magyar piacra komoly kihívást jelenthet a már meglévő kiskereskedelmi láncok számára. Az alacsony árakkal és a széles termékválasztékkal a Mere könnyen felkeltheti a vásárlók érdeklődését, különösen azokat, akik átlagos vagy átlag alatti jövedelemmel rendelkeznek és tudatosan tervezik meg vásárlásaikat.
Valószínű, hogy első Mere áruház Újpesten nyílhat meg
A Mere kiskereskedelmi lánc, amelyet 2009-ben alapítottak, mára 20 országban van jelen, és mintegy 2500 üzlettel rendelkezik. Valószínűleg a nyár végére döntenek a pontos nyitási időpontról. Emellett már folynak a tárgyalások az ingatlanok bérléséről, amelyek a MERE üzletek helyszínéül szolgálnak.
Kihívások és lehetőségek
A Mere terjeszkedése nem mentes a kihívásoktól. Az orosz-ukrán háború és az azzal járó szankciók jelentős hatással voltak a lánc európai terjeszkedésére. Több nyugat-európai országban, így például Ausztriában, Belgiumban és Németországban is bezárták üzleteiket a szankciók és ellátási nehézségek miatt. Ennek ellenére Belgiumban például MyPrice néven próbálkoznak újra.
Magyarországon is számos kihívással kell szembenézniük, beleértve a kormányzati szabályozásokat és a hazai termékek preferenciáját. Azonban ha sikerül megfelelő beszállítói hálózatot kiépíteniük és az árakat alacsonyan tartaniuk, jelentős piaci részesedést szerezhetnek.
A Mere érkezése minden bizonnyal átalakítja a magyar kiskereskedelmi piacot. Az első üzletek nyitásával a vásárlók már idén megtapasztalhatják a hard diszkont előnyeit, és a következő években várhatóan egyre több helyen találkozhatunk majd a puritán, de kedvező árakat kínáló Mere boltokkal.
Az új versenytárs megjelenése izgalmas időszakot hozhat mind a vásárlók, mind a versenytársak számára, hiszen egy újabb lehetőséget kínál a kedvező árú termékek beszerzésére Magyarországon.